Spring naar de inhoud
  • Oktober was k*t.Er waren mooie momenten: mijn verjaardag vieren, een toffe nieuwe klant leren kennen, die fijne herfstvakantie… Maar toch, dat k*t stuk woog nogal door.Het leek nochtans een prachtig plan.Ik liet een schilder ongeveer mijn ganse appartement afwerken. Schuren, schildersbehang aanbrengen, afplakken, schilderen, … Heerlijk toch als iemand anders
  • “Dat is toch stevig hoor, €65 per uur.”Ik krijg die opmerking af en toe nog eens te horen. En ja, dan zou ik iets kunnen zeggen over onbetaalde extra uren (opvolging, verplaatsing, boekhouding, …), belastingen of sociale bijdragen etcetera, maar eerlijk: who cares? Als klant wil je waar voor je
  • Vijfentwintig nieuwsbrieven ondertussen. Een resem posts op Instagram, Facebook en LinkedIn. Flyers en brochures. Ik hoop dat je ze boeiend vond? Ik viel anders in herhaling, met telkens weer diezelfde boodschap:“Je kan gratis en voor niets een half uur coaching bij mij krijgen.”De kleinste mogelijke stap lijkt mij dat. Een
  • Als opruimcoach zie ik héél veel uitstelgedrag.Uitstelgedrag komt er in alle mogelijke vormen en gradaties, maar dit zijn wel enkele favoriete taken om uit te stellen:Een rit naar het containerpark Administratie, zoals het betalen en klasseren van facturen Afspraken vastleggen, bijvoorbeeld bij de tandarts De was & de strijkJe herkent
  • Nogal wat klanten contacteren mij naar aanloop van een verhuis en dus ben ik héél vaak bezig met verhuizen. Maar in maart was ik zelf aan de beurt. Na een ultrasnelle totaalrenovatie verhuisde ik naar mijn nieuwe appartement. Hoog tijd dus voor een blog vol verhuistips!Stap 1: Minimaliseren (kan al
  • Nog 30 minuten en dan is ze er.Hopelijk met file of weinig parkeerplaats, dan krijg je misschien nog 5 minuutjes respijt. Je (schoon)moeder, collega of Kind & Gezin-consulente, maakt niet uit. Je herkent deze situatie zeker en vast. Waarbij je nog als een echt stresskieken door het huis raast, in
  • Ik zit in een stevige verbouwing. En het is me meteen duidelijk waarom ik zo vaak word ingeschakeld bij klanten die (ver)bouwen, verhuizen of dat onlangs deden. Wat een uitputtingsslag en organisatorische uitdagingen…Op mijn wishlist staat uiteraard “een makkelijk te onderhouden én op te ruimen plek”. Gelukkig weet ik als
  • Uitgeklapte logeerbedden. Verdwaalde sokken van logies. Slaapzakken die niet terug op zolder geraakten. Lege én volle cadeautassen. Cadeautjes die nog geen plek kregen. Cadeautjes die opgehangen moeten worden. Een rondslingerende boormachine van toen die intentie er was. Zo zag het er vorige week bij mij uit.Oei, zo rommelig bij een
  • Deze keer ga ik het eens NIET over opruimen of minimaliseren hebben…Deze keer wil ik vertellen over een telefoontje. Op een doordeweekse werkdag, van een onbekend nummer:“Hallo met Trui”, zo nam ik op.“Dag Anouk”, zei hij.“Tis Trui”, zei ik.“Ah, dag Frey”.“Euhm, nee, het is Trui”.“Ja, dag Frey”.“Nee, het is echt

Deze opruim-inspiratie & motivatie voortaan rechtstreeks in je mailbox?

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *