Ik pik er een vraag uit die een nieuwe klant mij stelde in ons kennismakingsgesprek.
Een hele goeie vraag vond ik dat, niet alleen omdat het van haar best wat moeite en budget zou vragen, maar ook omdat ze al een intense zoektocht achter de rug heeft in het omgaan met haar ADHD en de nadelen ervan. En dan wil je gewoon niet zomaar ook opruimcoaching nog eens proberen.

Goeie vragen zijn echter vaak de moeilijkste om te beantwoorden…
Hoe duurzaam het effect van zo’n opruimcoaching is, hangt van heel veel verschillende factoren af:
- Ben jij zélf gemotiveerd, of boekte je de afspraak onder druk van huisgenoten, een sociaal assistente, …?
- Sta je open voor verandering, wil je het effectief anders gaan aanpakken?
- Klikt het tussen ons beide, heb jij vertrouwen in mijn advies, voel ik me thuis bij jou?
- Hoeveel tijd kan je vrij maken, voor afspraken met mij, maar ook om zelfstandig aan de slag te gaan?
- Welke issues maken het opruimen moeilijk voor je? Even een drukkere periode achter de rug of effectief een zware verzamelproblematiek, burnout, …?
- …
En wat is voor jou dan precies een duurzaam effect: wat hoop je uit de opruimcoaching te halen?
Met de deelnemers aan mijn Op-en-top-traject definieer ik dat echt bij de opstart, bijvoorbeeld:
- Een vlotte verhuis op de voorziene datum mét alle dozen ook weer uitgepakt binnen de 2 weken
- Alle facturen tijdig betalen en zicht op de administratie
- De was bijhouden zonder maandelijks gigantisch inhaalmanoeuvre
- Thuis vrienden en familie ontvangen, zonder stress, met een minimum aan “voorbereidingstijd”
- Van de rommelkamer een kinderkamer of hobbyruimte maken
- …
Intussen bestaat Maak Plaats zo’n 3 jaar en heb ik al een aantal vroegere klanten die nog af en toe hun succesverhalen met mij delen. Geen idee hoe hun volledige huis er vandaag uitziet, maar ik zie wel dat ze de kern van mijn verhaal hebben opgepikt.

Kleine gewoontes leiden – op termijn – tot grootse resultaten.
En daar doe ik het voor.