Deze keer ga ik het eens NIET over opruimen of minimaliseren hebben…
Deze keer wil ik vertellen over een telefoontje. Op een doordeweekse werkdag, van een onbekend nummer:
“Hallo met Trui”, zo nam ik op.
“Dag Anouk”, zei hij.
“Tis Trui”, zei ik.
“Ah, dag Frey”.
“Euhm, nee, het is Trui”.
“Ja, dag Frey”.
“Nee, het is echt wel Trui, T R U I gespeld, zoals het kledingstuk. Met Trui dus.”
“Oh juist, dag Trui, met Renaud hier”.
“Dag Renaud”.
(”Gek, ik heb toch geen auto nodig?”, dacht ik toen even. Achteraf zag ik mijn nieuwste Instagramfan die meteen ruim 100 likes gaf, een privébericht én een comment naliet, en kon ik voor de correctheid van deze nieuwsbrief zijn naam correct spellen en elke connotatie met het automerk schrappen).
“Ik bel even, ik supporteer coaches bij hun commerciële acties.” (er volgde een klunzige uitleg, die ik jullie hier even bespaar)
“Goh, dank je, geen interesse”.
“Oh, maar Trui, je hebt nu mijn nummer hé, je kan mij altijd bellen als je graag ondersteuning krijgt om commercieel klanten aan te trekken”.
“Nee, dank je. Ik ga jou niet terugbellen, Renaud.”
Renaud is dat type dat altijd meteen een antwoord klaar heeft, dus ik vervolgde snel:
“Want eerlijk gezegd, dit telefoontje was echt een afknapper voor mij. Ik denk dus niet dat jij mij effectief kan helpen met commerciële acties”.
En zo eindige het gesprek…
Waarom ik dit met jullie deel? Om duidelijk te maken hoe interessant een gratis coachingscall van 30 minuten kan zijn. Want als je al na exact 57 seconden weet hoeveel je (niet) aan iemand hebt, zoals ik bij Renaud, bedenk dan eens wat we allemaal kunnen bereiken in 30 minuten?
- Jij voelt of het klikt of niet met mij.
- Ik ontdek waar het hapert bij jou (moeite met minimaliseren? organiseren? huisgenoten? uitstelgedrag?…).
- Jij kan aan de slag. Want ik hou geen verkoopspraatje. Ik heb geen Renaud nodig, ik start meteen met het coachen en wil dat jij op zijn minst 1 bruikbare tip uit ons gesprek noteert en in de praktijk omzet.
Tot hoors!
Frey
Trui